Voice Over IP (VOIP)
VoIP is de afkorting voor Voice over IP. Vrij vertaald betekent dit ‘spraak over een datanet’, oftewel; bellen via een internetverbinding. Bellen via een internet verbinding heeft een aantal grote voordelen. Flexibiliteit en kostenbesparing worden over het algemeen als de belangrijkste gezien.
VoIP is alweer een tijd aanwezig in ons dagelijks gebruik, bewust of onbewust. Simpel gezegd is VoIP een techniek waarbij geluid (spraak) realtime wordt omgezet in datapakketjes en zich verplaatst over een datanetwerk (bijvoorbeeld via het Internet) door middel van het IP protocol. Bij het ontvangen worden deze datapakketjes weer omgezet in geluid.
Door integratie van verschillende technieken en apparatuur ontstaan er steeds meer mogelijkheden. Meer en meer multimediatoepassingen zijn op elkaar afgestemd en spreken dezelfde taal. Deze ontwikkelingen creëren grote mogelijkheden voor telefonietoepassingen. Het SIP protocol maakt het mogelijk om via PDA’s, IP telefoons, PC’s en mobiele telefoon met elkaar te communiceren. Bedrijven kunnen hiervan profiteren door een sterke verhoging van de productiviteit en efficiency.
Met een dienst, SIP trunking, kunt u snel en eenvoudig besparen op uw telefoonkosten. U kunt gewoon bellen zoals u gewend bent, naar welke bestemming dan ook. Alleen dan tegen een aanzienlijk voordeliger tarief. Uiteraard wordt ook 112 ondersteund.
Als uw bedrijf meerdere vestigingen of telewerkers heeft, kunnen deze eenvoudig aan elkaar worden gekoppeld. Dan bellen u en uw werknemers voortaan onderling zelfs geheel gratis.
Enkele voordelen van VoIP voor uw bedrijf:
- Nummerbehoud en/of nieuwe nummers
- Geen ISDN/Analoge lijnen meer benodigd
- Kosteloos bellen tussen vestigingen onderling
- Kosteloos bellen tussen telewerkers en kantoor
- Kosteloos bellen naar andere klanten van Lésec Telecom (on-net)
- Telewerkers altijd bereikbaar op eigen telefoonnummer, onafhankelijk van locatie (binnen- of buitenland)
- Zeer voordelig bellen naar binnen- en buitenlandse bestemmingen
- Eenvoudig uit te breiden
Hosted Voice
De dagen van conventionele telefoonlijnen zijn geteld. Telefonie-in-de-cloud is één van de oplossingen hiervoor.
Hosted Voice houdt in dat u uw kantoor-computernetwerk inzet om te bellen via het internet. Dit betekent dat uw oude vertrouwde telefooncentrale verdwijnt en dat u gebruik gaat maken van een telefonieoplossing in de cloud. Het enige wat u dan dus op kantoor hebt staan zijn uw telefoontoestellen. Deze zullen we dan vervangen voor VoIP toestellen. Als u wilt dat uw medewerkers ook hun smartphones als kantoortoestellen kunnen inzetten dan integreren we vaste en mobiele telefonie. Dan hebben zij dezelfde functionaliteiten, zoals doorverbinden en gratis onderling bellen, op hun smartphone.
Hosted Voice is een volwaardige vervanger van de traditionele telefooncentrale, maar gaat zelfs nog verder. U profiteert altijd mee van de ontwikkelingen en neemt de functionaliteiten af die voor uw bedrijf van belang zijn.
Een Hosted Voice oplossing is gemakkelijk uitbreidbaar en zeer flexibel. Telefoonnummers staan in de cloud en zijn niet meer afhankelijk van geografische locatie dus werken op een tijdelijke locatie of verhuizen is geen probleem. De inrichting van de medewerkers, groepen, call centers, wachtstandmuziek, keuzemenu’s, etc. wordt in de cloud gemaakt.
Verder bellen gebruikers onderling gratis, ook als ze met hun smartphone bellen.
Belangrijk om te weten is dat het ook mogelijk is om smartphones als zakelijke telefoontoestellen in te zetten. Erg functioneel als uw werknemers geen vaste werkplek hebben.
De voordelen van Hosted Voice:
- U hoeft niet te investeren in een eigen telefooncentrale
- U bespaart op de maandelijkse telefoonkosten
- Medewerkers bellen onderling gratis
- Mogelijkheid om via PC, iPad, tablet of laptop te telefoneren
- U betaalt per gebruiker
- U heeft nooit onder- of overcapaciteit met Hosted voice
De mogelijkheden van Hosted Voice zijn groots, maar wat is er nu eigenlijk geschikt voor uw situatie? Neem contact met ons op via telefoonnummer 078-6123123 en onze adviseur zal tijdens een persoonlijk gesprek de wensen van u en uw medewerkers inventariseren. Na het gesprek zullen wij u een vrijblijvend voorstel toesturen.